הדברים שחייבים לדעת לפני הדפסה על חולצות

הדפסת לוגו של חברה על חולצות וגופיות

יש לא מעט סיבות ללכת על הדפסת חולצות. יש כאלו שירצו להשתמש בהן כדי לפרסם את המותג. יש כאלו שירצו להשתמש בהן כדי להעלות הייפ לאירוע. יש כאלו שירצו לעשות בהן שימוש כדי לזהות מי "בצוות". בכתבה זו, נדסקס קמעא על הדפסת חולצות בדפוס משי, בעזרת גלופה, שיטת הסובלימציה וחיתוך ווניל.

מהי הדפסת חולצות ובאילו עוד שיטות ניתן להשתמש?

הכיצד מדפיסים חולצות בדפוס משי ומה זה בעצם אומר? ובכן, מדובר בטכניקה ידועה ופופולרית יחסית בענף ההדפסה על חולצות (בין יתר פרטי לבוש), ויש המשייכים אותה למצרים ולסינים. חלק מהייחודי בשיטת הדפסה זו הוא הפשטות והחסכוניות הטמונה בה. יש שיגידו ששמה של הטכניקה נובע מן היכולת להחיל טכניקות הדפסה על טקסטיל בעזרת גלופה עשוית משי, שיטה ארכאית יחסית שכן בימים אלו יש שעושים שימוש בחומרים סינטטיים. תוך השימוש בדפוס משי, עושים שימוש ברשת (זה חלק ה-משי), ומותחים אותה על מסגרת (זו למעשה הגלופה), אליה מעבירים תבנית עם העיצוב שרוצים להחיל על גבי החולצה.

במסגרת הדפסת חולצות בדפוס משי, ניתן לערבב את הדיו מתוך שאיפה לייצר את הצבע הרצוי כדי למרוח אותו על הגלופה תוך שימוש במגב גומי, והעברת הדיו דרך הרשת ואל תוך הבד. במסגרת סגנון זה של הדפסה, ניתן להדפיס הן חולצות, הן כובעים וכל מוצר ופריט קידום מכירות רלוונטי. ניתן להדפיס במגוון צבעים, תוך שההדפסה מגיעה עם עמידות הדפסה גבוהה יחסית. טיפ למתקדמים: כמות גבוהה יותר של פריטים מודפסים פר הזמנה מאפשרת לתהליך להיות חסכוני יותר.

לחילופין, ניתן להדפיס חולצות בשיטת הסובלימציה, הנחשבת חדשה ועדכנית יותר. במסגרתה מעבירים חומר ממצב מוצק למצב גז תוך דילוג על מצבו הנוזלי. מדובר בטכניקה החלה על בגדי פוליאסטר לבנים, לרבות בדים מנדפי זיעה. שיטה אחרת, היא זו הנקראת חיתוך ווניל. תהליך החיתוך מורכב מחיתוך עיצוב המבוסס על חומר תרמי – דבק, אותו מחתימים על בגד נתון. ניתן להשתמש בה כדי להתאים אישית מדי ספורט (אפשר שזה יתאים למועדוני ספורט), ומתאימה במיוחד לעיצובים שיש בהם מעט צבעים כמו כיתובים (טקסט על בגדי נבחרת כדורגל, לדוגמה), כמו גם לוגו ו/או עיצובים בהתאמה אישית.

מה הם היתרונות ו/או החסרונות של שיטות ההדפסה השונות?

  • לשיטת הדפסה, חיתוך ווניל, מחיר "סביר", ויש שימליצו עליה בהינתן הרצון לבצע הזמנות קטנות ובינוניות. יש שיגידו שיכולה לשמש כאלטרנטיבה מתאימה לדפוס משי.
  • במסגרת הדפסה בדפוס סובלימציה, הדפוס נועד לחדור את הבד, כך שהדפוס עצמו יכול להיות כמעט בלתי מורגש למגע. יתרה מכך, איכות הדפסתו גבוהה ועמידה באופן יחסי ואין גבול למספר הצבעים האפשריים.
  • ניתן להשתמש בשיטת הסובלימציה כדי להדפיס חולצות בכמויות קטנות, בין היתר, כי מדובר בהדפסה ללא גלופה.
  • צבעי הדפסת הסובלימציה שקופים, ועל כן צבע ההדפסה בתהליך זה יכול להתערבב עם צבע הבד. על פי כן, שיטת הסובלימציה לא בהכרח תתאים למי שרוצה להדפיס תמונות שצילם ממצלמה על גבי בד צבעוני.
  • שיטת הסובלימציה מאפשרת להדפיס על פריטי קידום מכירות שונים מעבר לתצורת החולצות (על כל פריט רלוונטי, מבנדנות, תיקים ואפילו למחזיקי מפתחות ועל שלל סוגי פריטים אחרים).
  • ניתן להשתמש בשיטת הסובלימציה כדי להדפיס על חולצות בהירות במידה וההדפסה עצמה כהה או בצבע שחור. ניתן לעשות בזה שימוש למדי ספורט לרבות חולצות מנדפות זיעה שצבעיהן זוהרים.
  • ניתן להשתמש בחיתוך ויניל כדי להדפיס על בגדים העשויים מתערובת כותנה, או פוליאסטר, או כותנה ובדים אקריליים שצבעיהם בהירים או כהים. ועם זאת, עיצובים פשוטים עדיפים כיוון שעיצובים מורכבים יכולים להוביל לנזקי קילוף בשיעור גבוה יחסית.

לסיכומו של דבר

ניתן לעיין במאמר זה כדי לבדוק אילו משיטות הדפוס קוסמות במיוחד לצרכיך, ועל פי כן לפנות לאלי פרינט בבקשה לבדיקה, האם ביכולתה של החברה לייצר עבורך את הפריטים שביקשת, בשיטת הדפוס שביקשת ובאיכות שביקשת. אלי פרינט עובדים עם מספר גופים, לרבות מועדוני ספורט ויכולים לסייע ביצירת חולצות מודפסות.

שיתוף:

לייעוץ חינם והצעת מחיר משתלמת

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם